Villkor
(1)(3)(4)(6): Tester utförda mellan oktober 2019 och januari 2020 av TEST WORLD, på uppdrag av Michelin, med dimension 205/55 R16 94H XL på en VW Golf 1.5 TSI.
(1) Bromsning på is med ABS (20 till 5 km/tim) och acceleration på is (25 till 5 km/tim). Tester utförda med nya däck, med däck som körts 1 000 mil under verkliga förhållanden och med däck som slitits ner (buffats & körts 800 mil) till 4 mm mönsterdjup. Jämförelse mot föregångaren MICHELIN X-ICE 3.
(2) Baserat på antagandet att en genomsnittlig bilist kör 1 200 mil/vinter och baserat på en möjlig körsträcka under MICHELIN X-Ice Snows livslängd på 4 600 mil (ner till 3 mm lagligt mönsterdjup)
(3) Bromsning på is med ABS (20 till 5 km/tim) med däck som slitits ner (buffats & körts 800 mil) till 4 mm mönsterdjup. Jämförelse mot CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkappeliitta R3 och GOODYEAR UltraGrip Ice 2.
(4) Bromsning på snö med ABS (30 till 10 km/tim), acceleration på snö (5 till 30 km/tim) och tester av handling på snö med nya däck, med däck som körts 1 000 mil under verkliga förhållanden och med däck som slitits ner (buffats & körts 800 mil) till 4 mm mönsterdjup.
(5) Interna tester med dimension 205/55 R16 94H av acceleration vid längsgående vattenplaning utförda i mars 2019 på en VW Golf 7 och tester av vattenplaning i kurva utförda i februari 2019 på en AUDI A4. Jämförelser mot föregångaren MICHELIN X-Ice XI3.
(6) Tester av slitning under verkliga förhållanden (D50), i genomsnitt. Jämförelser mot CONTINENTAL Viking Contact 7, NOKIAN Hakkappeliitta R3 och GOODYEAR UltraGrip Ice 2.